fbpx
x

Jak poznáte nedostatek vitamínu D?

DATUM PUBLIKOVÁNÍ
Červenec 24,2019
RUBRIKA ČLÁNKU

Pod označením vitamín D se nachází souhrn steroidních hormonálních prekurzorů účastnících se několika buněčných procesů. Hlavní roli hraje vitamín D v metabolismu vápníku a fosforu, ale podílí se i na celé řadě jiných chemických reakcí probíhajících v organismu. Rozlišujeme vitamín D2 a vitamín D3, přičemž druhý uvedený je pro nás výrazně důležitější.

V čem je vitamín D prospěšný?

Hlavní význam vitamínu D je v resorpci vápníku a fosforu. Znamená to, že při dostatečném příjmu vitamínu D3 dochází k regulaci hladiny fosforu a vápníku v krvi, takže přispívá k pevnosti a zdraví kostní tkáně a zubů. Napomáhá také správnému fungování imunitního systému a normální činnosti svalů.

Jak poznat nedostatek vitamínu D?

Nedostatek vitamínu D se projevuje nepříjemnou svalovou ztuhlostí a může mít vliv na zvýšenou lámavost kostí. Důležitý je hlavně pro děti, kde jeho nedostatečný příjem může vést ke špatnému růstu. Důsledkem nedostatečného příjmu vitamínu D3 může být řídnutí kostí, osteoporóza a další související problémy týkající se svalové a kostní tkáně.

To, že máte nedostatek vitamínu D, nemusíte nijak výrazně pozorovat. Není však tajemstvím, že většina populace se potýká s nedostatečným přísunem vitamínu D3. Problém je výraznější zejména v zimních měsících, kdy je v našich zeměpisných šířkách nedostatek slunečního UVB záření.

Doplňte vitamín D pomocí suplementace

V létě většinou nemáme s příjmem vitamínu D problém, protože ho získáváme ze slunečního záření. Tím, jak fotony slunečního záření dopadají na naši pokožku, dochází k chemické reakci, jejímž výsledkem je právě vitamín D3. I přesto dostatečný pobyt na slunci nemusí pokrýt denní potřebu vitamínu D. Jeho doplňování je důležité zejména v zimních měsících.

V potravinách se vitamín D nachází v rybím tuku, játrech, vaječném žloutku a v mléce. Jenže získat doporučenou denní dávku vitamínu D, která se pohybuje od 2000-4000 IU denně, je pouze z potravin obtížné.

Z toho důvodu je dobré sáhnout po kvalitním doplňku stravy s dostatečným obsahem vitamínu D. Příkladem je náš vitamín D3 v tobolkách. Už v jedné tobolce obsahující 50 mcg vitamínu D splníte doporučenou denní dávku. V balení najdete 100 tobolek, což vystačí na 100 dní užívání.

Kvalitní vitamín D3 koupíte zde !

                                                                                                                               

VRÁTIT SE NAHORU
Líbil se ti článek? Tak nás podpoř a sdílej na FB.

ZATÍM ZDE NEJSOU ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE